Vaš primerak knjige možete naručiti sanjem poruke: *u inbox na profilu: GORDANA MAKSIMOVIĆ ; *na mail:gordanamaksimovic4@gmail.com, *slanjem poruke na telefon: 064-44-901-08, *knjigu možete kupiti u Knjižari Prozor,ul.Cara Dušana53, u Kraljevu,kao i u *u štampariji Mak-di,Obilićeva 13,u Kraljevu; *moguće je i lično preuzimanje; Očekujte zanimljiva darivanja uz svaki primerak vaše knjige!

уторак, 20. октобар 2015.

ŠTA JE ASERTIVNA KOMUNIKACIJA



        Biti asertivan znači aktivno se zauzeti za sebe i svoja prava,iskazati svoje potrebe i stavove na direktan i otvoren način,uvažavajući i ne ugrožavajući druge.Asertivna osoba je ona koja veruje u sebe,koja je samopouzdana,preduzimljiva i spremna da asertivno razgovara.To znači da svoj govor usaglasi sa osecanjima ,što znači ono što govori je ono što zaista misli i oseća.Asertivnost  je zapravo stav i to stav u koji se duboko veruje.
       Pojedine brige  i probleme, koje imamo u životu mogu da budu posledica upravo neasertivnosti .Ukoliko bi poradili na tom vidu komunikacije mogli bi se pojedini problemi rešiti.Asertivnim ponašanjem  povecavamo samopouzdanje,postajemo otvoreniji i direktniji u komunikaciji.
       Dakle, šta je to asertivnost?
     Definicaija asertivnosti glasi ovako:"Asertivnost je izražavanje misli,osećaja i uverenja na direktan i iskren i socijalno adekvatan način uz uvažavanje prava drugih ljudi".
     U asertivnoj komunikaciji uvek se polazi od sebe ,tačno i jasno kažete šta želite ili mislite,šta osećate,šta želite ili ne želite. Pr:"Ja ovako mislim,ja se ovako osećam,ja želim..."Ove poruke treba da budu izrečene bez dominacije ili degradiranja drugih,odnosno trebaju da štite svoje pravo i poštuju pravo druge osobe.Asertivnost je poštovanje ,ali ne i snishodljivost iz uverenja da je druga osoba vrednija  i da ima veća prava.Asertivna osoba u komunikaciji poštuje mišljenje i stavove drugih ,ali to ne mora da znači i da se slaže sa njima.Asertivnim ponašanjem se postavljaju granice  u komunikaciji ,gde se jasno zna gde ona prestaje.
        Medjutim postoje i drugi načini komunikacije ili stilovi.Često smo svedoci agresivnog tipa komunikacije ,koga karakteriše ovoreno ,grubo,direktno izražavanje misli ,osećanja i uverenja.Ovaj način komunikacije je neadekvatan jer uvek ugrožava prava druge osobe.Ljudi koji na ovaj način komuniciraju,ostavljaju utisak  direkne i  grube osobe koja je uvek u pravu,koja optužuje,naredjuje ,kažnjava ,ali pri tome nikada ne priznaje svoje greške.Karakteriše je vika i glasan govor sa jednom agresivnom gestikulacijom.Poruku koju šalju je:"Ja vredim-ti ne vrediš".
      Pored agresivnog stila komunikacije postoji i pasivan tip.Osoba sa pasivnom komunikacijom ,ne poštuje svoja prava i potrebe i ne postavlja granice u odnosu na druge.Ona se povlači i njen cilj u komunikaciji  je da zadovolji drugu stranu i rade sve da bi izbegli konflikt. Takva osoba uglavnom ćuti ili mnogo priča a malo kaže.Govori tiho,ne izražava svoje mišljenje,izbegava kontakt očima i  njena poruka je:"Ja ne vredim-ti vrediš."
      Najbolji vid komunikacije bi bio asertivni stil u komunikaciji koga karakteriše poštovanje drugog i ono što ta osoba govori,ali se traži poštovanje i za sebe.U toku komunikacije asertivna osoba zna da sluša,govori jasno i konkrtno,zna da prihvati druge i da preuzme odgovornost i ako je potrebno i da se izvini.Poruka ovog tipa je:"Ja vredim-ti vrediš"
      Dakle,svako ima jednaka prava na život,zdravlje,na osećanja,mišljenje i uspeh.Takodje imamo pravo de se ne dopadnemo svima,da grešimo,da donosimo odluke i da iznesemo svoje stavove.Što znači treba raditi na ostvatrenju svojih ciljeva ,ali uz puno poštovanje drugih i njihovih potreba.
        

Нема коментара:

Постави коментар